vineri, 5 octombrie 2012

SĂ ZBORI... ZBURÂND

Aţi visat vreodată, în copilărie măcar, că zburaţi ? Vă înălţaţi peste case şi arbori, peste lume...
Când vă trezeaţi , eraţi dezamăgiţi, frustraţi. Eu, de câte ori am făcut-o, aproape că mă podidea plânsul de necaz, că visul a fost întrerupt.  
Ieri, am văzut deasupra oraşului, mai precis, deasupra Dunării,zburând un deltaplan cu motor. Pescuiam. Am uitat de undiţe şi de pescuit. Am dat capul pe spate şi am rămas cu ochi ţintuiţi asupra deltaplanului. Şi de această dată, aproape m-a podidit plânsul. Îl invidiam pe acel fericit care zbura, cu toate că acest sentiment m-a ocolit mai toată viaţa. Nu mă caracterizează.  Acum nu mai puteam opri acest sentiment. Invidiam cu toată simţirea, acele aripi  triunghiulare, care săgetau aerul, privindu-mă de sus, condescendent. O lacrimă, doar una, se desprinse discret din ochiul drept. Am şters-o iute, să nu mă vadă prietenul care pescuia alături de mine.Apoi, cele două aripi dispăru dincolo de orizont, spre oraşul învecinat.  Un oftat prelung se rupse din pieptul meu, în timp ce am mai privit odată spre zare. Aş fi vrut mult să fiu în locul acelui fericit. Este oare ceva mai minunat, mai... înălţător, decît să poţi zbura? De ce suntem condamnaţi, majoritatea, să nu ne putem desprinde de pământ.



                                                                 Se spune  despre noi
                                                                 că nu prea am evoluat
                                                                 că suntem goi, fără conţinut
                                                                 că am rămas ca la început.
                                                                 omul se crede omnipotent
                                                                 dar zborul lui  se loveşte
                                                                 de un prag inexistent.
                                                                 cineva spune despre valul mării
                                                                 că nu este sărat
                                                                 negând ce de multe ori a gustat.
                                                                 eu îi spun că verdele nu mai e verde
                                                                 el toma fiind
                                                                 nu recunoaşte ceea ce vede.
                                                                 ascultându-l îmi ating atomul primar
                                                                 să mă conving
                                                                 pentru că vreau
                                                                 să înving...
 

















                                                                    



                                                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu