miercuri, 19 iunie 2013

REMEMBER

Îţi mai aduci aminte, cuvintele dinspre tine plouau peste noi.
Ţi-am spus: sunt neînţeles . Tu ai spus : :nimeni nu este! Dacă toţi ar scrie la fel , pe lume va fi doar un ...scriitor ! Apoi , ai adăugat , atât de trist , atât de ... singur : toată viaţa ne săpăm singuri mormântul , atunci de ce mai plătim taxe de înmormântare ?
Ca să înveţi , trebuie  ... să taci , am spus şi eu , în prostia mea .
Eşti începător copile , când taci , un singur verb se ...conjugă : acela de a răbda ...
S-o creadă poliglotul meu , a mai ripostat el , lovind violent în coşul cu sticle goale de vodcă.
În acel moment , mi-am dorit să beau şi eu una din sticlele, deja golite.Nu am găsit niciuna. Plină..
Nu-mi prea pasă de ce faci tu , am zis şi eu, în naivitatea începătorului fără început.....................
Am încercat să plec , spre poarta care nu avea niciun  rol  în acel moment : ieşire ori intrare !!!
 Eram în timpul când făceam armata : ambiţia nu prea mă caracterizează , dar în acele vremuri , doream  doar să aflu , să stiu . Ce anume ? Nici eu nu ştiam .
 Un superior al mau , maiorul Tronaru , mi-a spus : dacă tot îţi place poezia , alături de mine stă lipoveanul. E un om sociabil , mai ales că , atunci când vreau să fug de soţie, merg la el , ( după ce îl fluier peste gard), şi o punem până dumineaţă. Îmi aduc aminte toate acestea , pentru că în acea zi , mama şi sora mea , îmi adusese o ghitară de la Carmen , membră a formaţiei " VENUS" , astăzi o bună prietenă facebuk a mea , ţinând cont de distanţele mari care ... ne despart. Carmen Hara, Dumnezeu să o binecuvânteze !
Dar mă văd iar,  în acel gang îngust  , de la intrare - ori ieşire ? - şi cu acea sete teribilă de a bea , dacă nu una din sticluţele goale , măcar puţin , din tâmpenia - tâmpeniilor , din slova - slovelor turmentate de setea cunoaşterii ! La ieşirea - intrare , am mai dat de un coş plin de sticle goale . L-am lovit , şi eu cu sete , uitând totuşi de ea , pentru că doream din tot sufletul , să memorez adresa ! M-am înpiedicat de inocenţa mea , că şi astăzi stau întins la pământ , în aşteptarea unui braţ lipovenesc , să mă înveţe : "ce bine că sunt , ce bine că eşti "
În viaţă trebuie să ai un mentor ... cel puţin adevărat : vorba snobismului .
Calcă Doamne , peste legea rahatului , şi fă-l miere , că mare e puterea Ta !
La strung ştim şi noi să scoatem şpan !
Dar să ne întoarcem la   intrarea , care nu  ...avea ieşire ! Peste gard, atârnau crengile vinovate ale iasomiei, singurele care aveau parfum propriu , la marginea acelei curţi. Totul plutea în doar cuvinte , mai ales în necuvinte , care sorbeau ignoranţa literaturii lirice române , îmbibată de celulele hapatice , incapabile să mai cheltuie două milioane de dolari !!! Era sfârşitul ! Peste tot se scria într-o ...limbă . Românul nu putea să şi-o înghită , pentru că ... nu o avea. Limba . Ce să-i faci ! Contextul , batăl-ar vina !
Să fim înţelesi ! Nimeni nu aruncă piatra . Dar vă rog , sincer , să mă înţelege-ţi , singură va cădea  aruncată
de cei  ce se  joacă încă de-a bolovăneala !
Prietene , m-ai învăţat : să nu învăţ. Prietene , mi-ai spus : nu spune nimic ! Prietene , mi-ai arătat un drum :
mergi pe care vrei , ţie să-ţi călăuzească talpa ! Nu da cu pumnul în obrazul poeziei, sărută-l , apoi culcă-te pe flori. Au parfum .! Bine prietene , nu ştiam că vodca are parfum... Sau are ???

                            Crezi că dacă,
                             cineva se rupe nerupându-se
                             în părţi separate întregindu-se,
                             Că dacă psihoterismul
                             alină lirismul, unei poezii îndrăgostite
                             de ura lipsită de ţel ,
                             voi face la fel ?
                             Nu dragă prietene,
                             eu voi călca doar ... pe mine !

Adresa este Str: BATERIILOR)?( , stradă unde Maiestrul înceta să fie..............ce căutam !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu